Philosophical Mysteries in Robert Bresson’s Films

How Doors Open onto Philosophical Mysteries in Robert Bresson’s Films: A Short Video Essay by Kogonada
0 (0)

22 de agosto, 2017 0 Por Artes & contextos
  • 1Minuto de leitura
  • 135Palavras
Ajuda-nos a manter o Artes & contextos gratuito, livre e sem publicidade pelo meio dos artigos

Também o tempo torna tudo relativo

Este artigo foi inicialmente publicado há mais de 5 anos - o que é muito em "Tempo Internet". Pode estar desatualizado e pode ter incongruências estéticas.

FYI: Last Friday, Colin Marshall highlighted for you the new feature film by kogonada, whose many video essays–on Ozu, Linklater, Malick, Anderson, etc.–we’ve shown you here before. Rather by coincidence, The Criterion Collection just posted kogonada’s latest video essay, this one examining how “doors open onto philosophical mysteries in the films of French master Robert Bresson.” Watch “Once There Was Everything” above, and pair it with his other Bresson essay (“Hands of Bresson”) from three years ago. It appears right below.

O Artigo: How Doors Open onto Philosophical Mysteries in Robert Bresson’s Films: A Short Video Essay by Kogonada, foi publicado @Open Culture
The Post: How Doors Open onto Philosophical Mysteries in Robert Bresson’s Films: A Short Video Essay by Kogonada, appeared first @Open Culture

 

Como classificas este artigo?

Assinados por Artes & contextos, são artigos originais de outras publicações e autores, devidamente identificadas e (se existente) link para o artigo original.

Jaime Roriz Advogados Artes & contextos